Doboz méretek – Ezekre figyelj, ha webshopod van

Doboz méretek

Minden szállítás elengedhetetlen része a megfelelő csomagolás – emiatt nem sérülnek meg a termékeid, de egy szép csomagolás ikonikus B2B marketing elemként is szolgálhat. Ma már számtalan fajtája létezik méretben, formában és anyagban egyaránt, hogyan tudod mégis a legjobb méretet és minőséget választani közülük? Segítünk! Ebben a bejegyzésben összeszedtünk néhány tippet és jó tanácsot elsősorban a B2B értékesítési szektorban, amik a segítségedre lehetnek a megfelelő dobozok kiválasztásánál!

Ahány vállalkozás, annyi szokás – csak a méret a lényeg?

Az ideális dobozok kiválasztása sok mindentől függhet, például a küldemény fajtájától (pl. törékeny vagy éles tárgyak), súlyától és méretétől. A legelterjedtebb méretjelölés a hosszúság (L)szélesség (W) és magasság (B vagy H) szorzataalapján történik. Az ideális méret önmagában még nem garancia a biztonságos szállításra, fontos, hogy a dobozok elég erősek is legyenek nehezebb, vagy törékeny tárgyak szállításához. Éppen ezért a megfelelő doboz kiválasztásánál a hullámpapír vastagságára érdemes odafigyelni.  

Hullámkarton

A hullámkarton egy könnyű, merev karton fajta, aminek a belsejében görbült (hullám alakú) hullámpapír rétegek találhatók egy, vagy több kartonlap közé ragasztva. A rétegek erőssé és ellenállóvá teszik a dobozt, ami így jobban viseli a nyomást és a terhelést, ellenállóbb sérülések, időjárási viszonyok és ütődések ellen. Minél több és nagyobb a hullám a papírban, annál erősebb lesz a doboz.

A jellemzőik alapján betűkkel különböztetjük meg őket: vastagság, szilárdság és rugalmasság szerint a három, az öt és a hét rétegű hullámpapírokat hoztuk példának, kiemelve közülük az egyes típusokat.

3 rétegű hullámpapírok:

  • az E-hullám (amit mikrohullámként is szokás említeni) vastagsága kb. 1,5mm.
  • B-hullám vastagsága kb. 2,5-3 mm.
  • C-hullám vastagsága kb. 3,5-4 mm.

5 rétegű hullámpapírok:

  • BE-hullám vastagsága kb. 3,5 mm.
  • BC-hullám vastagsága kb. 5,6-6,7 mm.
  • az AC-hullám vastagsága kb. 8,7 mm.

7 rétegű hullámpapírok:

  • az AAC-hullám vastagsága kb. 13,8 mm.

3 rétegű hullámpapírral erősített doboz az egyik legelterjedtebb kartondoboz, maximum 10-15kg-ig terhelhető. Ezt kisebb elektronikai eszközökhöz és bútorokhoz, szerszámokhoz vagy törékeny termékekhez érdemes választani. Az 5 rétegű dobozok maximum 45-50 kg-ig terhelhetőek. Olyan termékek szállításához javasolt, amik nagyobb védelmet igényelnek a szállítás során a súlyuk miatt, mint a bútorok, kerti gépek, háztartási eszközök.

A dobozok közül a 7 rétegűek nyújtják a legnagyobb védelmet, ezért ezt olyan termékek szállítására használják, amik rendkívül törékenyek/értékesek vagy nagyon nehezek. Ilyenek lehetnek az olyan elektronikai eszközök, mint a mosógépek vagy hűtőszekrények, precíziós eszközök, értékes művészeti alkotások vagy bútorok. Az ilyen dobozok több rétegű falazattal, extra borítással és a termékek védelmét szolgáló betétekkel rendelkeznek, amelyek megakadályozzák a küldemények sérülését a szállítás során.

Doboz méretek

Mi számít nagy csomagnak?

nagy csomagok általában a szolgáltatóként meghatározott maximális méretű dobozt jelentik. B2B webshopok esetében a fuvarszervező cégek közül sokan részletes információkkal látnak el termékeik és szolgáltatásaik szerint. Ide sorolhatjuk a csomag méreteket, a tömeget és a szállítási költségeket.

A mi esetünkben sincs ez másképp – a csomagok méret és súly alapján S, M, L és XL besorolást kaphatnak. 0 és 1000kg súly között, 120 cm x 120 cm x 80 cm-es csomagméretig, maximum 320 cm-es körmérettel szinte bármit elszállítunk. Ha a megnövekedett rendelésszám miatt szeretnéd egy nap alatt a lehető legtöbb csomagot kézbesíteni, de erre nincs megfelelő járműved, akár egy teljes járművet is bérelhetsz tőlünk sofőrrel együtt.

Hogyan válasszunk dobozt a termékekhez?

A megfelelő doboz méretek kiválasztása kulcsfontosságú a webáruházak számára, hiszen ez felel a termékek biztonságáért és épségéért a szállítás során. Webshop tulajdonosként, kezelőként is fontos a dobozok kiválasztásánál először figyelembe vennünk a termékünk tulajdonságait, a kézbesítési időt, és a szállítás módját. Ha a következőkben felsorolt szempontokat kellő odafigyeléssel végig járjuk, biztosan nem ütközünk kellemetlenségbe majd.

Csomagolás

Dönts a doboz tartalma alapján!

A legfontosabb a doboz kiválasztásakor az áru vagy termék típusa, amit szállíttatni szeretnénk. Ha törékeny az árunk, akkor olyan dobozt válasszunk, ami extra védelmet biztosít – a kétszeres hullámosítás, illetve a megfelelő töltőanyag kiválasztása nagyban csökkenti a sérülések esélyét. Ugyanez a helyzet a nagyon nehéz csomagok esetében is. Ki szeretné, ha egy sérült termék és egy szakadt doboz érkezzen hozzá? Ez könnyen megelőzhető egy 5 vagy 7 rétegű kartondobozzal, és megfelelő csomagolással.

Számolj a tárolás időtartamával!

Ha hosszabb ideig tároljuk a termékeket, például egy raktárban vagy depóban, akkor figyelembe kell vennünk a hőmérséklet ingadozását és a nedvességet is. Ezek hatására a doboz anyaga kiszélesedhetsérülhet, vagy összezsugorodhat, ami később a szállítás alatt a termékek sérüléséhez vezethet.

Vedd figyelembe a szállítás módját!

A szállítás módja is befolyásolhatja a doboz méreteket. Ez abban az esetben lehet fontos, ha külföldre, vagy az ország másik végébe szállíttatunk. Minden szállítási módnál fontos, hogy a dobozok erős és tartós anyagból készüljenek, hogy a küldemények ne sérüljenek meg a szállítás alatt. 

Ha közúton történik a szállítás, a dobozokat általában raklapra helyezik. Itt érdemes figyelni a dobozok méretére, hogy biztosan illeszkedjenek a raktér méreteihez. Ha repülőgéppel szállíttatunk, olyan dobozokat válasszunk, amik könnyűde erős anyagból készültek, hogy a szállítási költségek optimálisak legyenek. Hajó esetén pedig fontos, hogy a dobozok olyan anyagból készüljenek, vagy olyan anyaggal vonjuk őket körbe, amik ellenállnak az esetleges viharos időjárási körülményeknek.

Szállítás

Hogyan érdemes a dobozokat szállítani?

Mindig olyan dobozokat válasszunk, amik megfelelnek a termékek súlyának, méretének, ellenállnak a sérüléseknek a szállítás során, hiszen ez biztosítja, hogy a termékek épségben megérkezzenek a célállomásra. Ez később hasznos online marketing eszköz is lehet, amivel potenciális ügyfeleket csábíthatunk magunkhoz.

Biztosítsd a dobozok stabilitását!

Használjunk extra bevonatokatszigetelő anyagokat, vagy állványokat a dobozok stabilitásának növeléséhez, hogy a termékek mozdulatlanul maradjanak a szállítás alatt.

Védd a dobozokat a külső hatásoktól!

Válasszunk a kézbesítéshez olyan kézbesítési módot és időt, amik a legjobban védik termékeinket a külső hatásoktól, például a hőtől, a nedvességtől, vagy a portól. Így mindig épségben érkezhetnek meg a B2B vásárlókhoz.

Válassz megfelelő logisztikai partnert!

Termékeink szállítását érdemes egyaránt tapasztalt és megbízható logisztikai cégre bízni, akivel a címzettjeink sérülésmentesen és időben kaphatják kézhez a termékeket. Ezzel nem csak az ügyfeleink elégedettségét növelhetjük, de értékes idő is felszabadulhat a problémamentes szállítás miatt.

Nagyobb küldemények esetén is mindig érdemes olyan logisztikai partnert választanunk, aki kellő odafigyeléssel és profizmussal kézbesíti a csomagjainkat. A megfelelő doboz méretek és minőség is könnyedén segíthet B2B marketingben a versenytársaid felé kerekedni és a vállalkozásod új magasságokba repíteni. A Fuvar.hu-nál arra törekszünk, hogy az ügyfeleink minőségi és modern szolgáltatásban részesüljenek, legyen szó túlméretes vagy apró küldeményekről.