Frissített név, logó, színek, és letisztultabb elképzelés arról, hogy kik vagyunk – ezek mind a nemrég célba ért rebrandingünk eredményei.
Az indulásunk óta több mint öt év telt el, ami sok változást hozott a logisztikai piac felépítésében, és az arculati elemeket érintő elvárásokban is. Éppen ezért tavaly nyáron idejét éreztük, hogy új köntösbe bújtassuk a brandünk. A rebranding kivitelezését végző Zwoelf csapatából Dóri, Orsi és Dia mesél a folyamatról.
Egy arculat átalakítása nem egyszerű feladat, rengeteg figyelmet és odafigyelést igényel, ezért egy olyan céget kerestünk a kivitelezésére, akik kifejezetten startupok rebrandingjével foglalkoznak – így esett a választásunk a Zwoelf-re.
Egy arculati rebrandingnél a legnagyobb kihívás az lehet, hogy közösen megtaláljuk azokat a pontokat, értékeket vagy vizuális elemeket, amiket újra kell gondolnunk, figyelve az egyensúlyra a régi és az új alkotóelemek között.
Ladjánszki Dóra, a folyamat koordinátora
Az előzetes egyeztetéseket követően kezdetét is vette a közös munka. Kidolgoztunk egy brandépítési stratégiát, amit heti meetingekkel és workshopokkal követtünk végig. Első körben a megfelelő mögöttes értékek kidolgozására került sor, amit az új arculati elemek megalkotása és finomhangolása követett.
Szépnek szép, de mi van a külső mögött?
Egy rebranding folyamat nem csak arról szól, hogy szép vizuálokat, új logót és néhány menő illut kap egy brand, ennél sokkal mélyebbre kell ásni, hogy igazán értékes legyen a végeredmény. Mit és hogyan akarunk pontosan elérni, és ez hogy fog működni öt vagy tíz év múlva? Fontos, hogy ilyen kérdésekkel induljon a folyamat, hogy az újítások később nagyobb eséllyel hozzák a várt eredményt.
Nagyon fontos empatikusnak lenni, és megérteni hogy még ha a változtatás vágya meg is született, akkor is minden márkának van érzelmi kötődése az eddigi folyamatokhoz, arculathoz, brand elemekhez.
Kumli Orsolya, a stratégiaalkotási folyamat vezetője
A heti találkozások segítettek a siker kulcsának megértésben és a jövőbeli céljaink pontosításában. A megfelelő brand stratégia kialakításával újraértelmeztük az identitásunkat, valamint belőttük a jelenlegi pozíciónkat a hazai és nemzetközi logisztikában.
Ha elkészül az alváz, jöhet a karosszéria
A workshopok eredményei alapján novemberben elkezdődhetett az arculatváltás legizgalmasabb szakasza; az új design kialakítása. Dia segítségével új színpalettát és betűtípust választottunk, valamint a logónkat is újragondoltuk. Nehéz volt megtalálni a legtutibb tervet, mivel össze kellett hangolnunk a készülő design minden egyes elemét. Egy olyan arculatra vágytunk, ami friss, illik egy tech céghez, és a nemzetközi piacon is helytállhat a jövőben.
Egy rebrandingnél először fontos megérteni miért érzi szükségét a váltásnak az ügyfél, és hogyan tudunk valami újat adni neki. Ezután elindul a kísérletezgetés, általában a színekkel és a betűtípusokkal kezdve.
Rohr Klaudia, az új design alapjának az megalkotója
A korábbi logónk út motívumát kisebb változtatásokkal megtartottuk, mivel kreatívan szimbolizálja a kézbesítés folyamatát. A nevünkből a .hu domaint elhagytuk, így nemzetközileg működőképesebb, hazai környezetben pedig emlékezetesebb//ikonikusabb hangzást adhattunk a brandnek.
Az új felületeinken a szöveges tartalmak mellett sokkal nagyobb szerepe lesz az illusztrációknak és fotóknak – hamarosan pedig egyre több felületünkön találkozhattok majd a megújult arculatunkkal.
Ezúton is köszönjük a Zwoelfnek a közös munkát! Bízunk benne, hogy a ti tetszéseteket is elnyerte a megújult arculatunk, további érdekes cikkekért látogassátok meg a blogunkat!