Egy évesek lettünk!

Szokás az évfordulókat megünnepelni, az elsőt és a kerek évszámokat mindenképpen. Mi mégsem tartottunk nagy hepajt, mert nem éreztünk helyénvalónak, és azt hiszem nem is fogjuk egészen addig, amíg a KSH jelentésekben szereplő üresen megtett közúti teherszállítási utak aránya nem mozdul el a jelenelegi 18%-ról pozitív irányba. Ameddig nem tudunk magunknak okot adni az ünneplésre, addig ezeket a neves napokat szeretnénk még hasznosabbá tenni és beszámolni nektek az elmúlt évünk történéseiről. Beszámolók készítése mindenképp hasznos szervezetünk fejlődésének szempontjából és csak bízunk benne, hogy olvasói szemmel is lesz aki talál benne hasznosat, szépet.

Amikor 2016-ban elkezdtük az oldal tervezését, rögtön találkoztunk több hasonló kezdeményezéssel, ahonnan sok ötletet meríthettünk, de megítélésünk szerint, minden versenytársunkkal egyetemben még nagyon sok tennivalónk van a célunk eléréséig, az üres rakterek elliminálásáig. A fuvardíj számítás automatizálása és az üres rakterek áruval történő párosítása jelenti a legnagyobb kihívást az online fuvarszervezés piacon.

A fuvar.hu első látványtervei

2017. júniusában élesítettük az oldalt, ami a közúti teherszállítási feladatok versenyeztetésében inkább lelekesen, mint hatékonyan tudott segíteni első felhasználóinak. A kezdetekkor a legnagyobb kihívást – a technikai malőrök mellett – az ajánlatkérések és fuvarozók számának egyensúlya jelentette. Úgy meghívni szolgáltatókat az oldalra, hogy még nincs fuvarmegbízás a keresleti oldalon, biztos a legelszántabb sales coach-ot is zavarba ejtette volna. Gábor, egyik alapítónk fáradhatatlan munkájának köszönhetjük, hogy két hónap alatt több mint 40 fuvarozó cég regisztrált az oldalra. Ez nagyot lendített rajtunk és az első hónapban 3 szállítási megbízást meg is rendeltek rajtunk keresztül. Itt már éreztük, hogy az alapkoncepció jó és valódi, mindennapi problémát old meg. Elkezdtük hát egyre mélyebbre ásni magunkat a köves talajban. A felhasználói élmény javítását, a felhasználószerzést és új funkciók fejlesztését kellett egyszerre művelnünk. Indulásunk után több országos sajtó is kiváncsi lett ránk és a többnyire pozitív kritikák meg is hozták a várt eredményeket, több száz fuvarozó regisztrált pár hét leforgása alatt és megtízszereződött az ajánlatkérések száma is. Sok szállítási feladatra sikerült fuvarozót találniuk a megbízóinknak rajtunk keresztül, de az ugrásszerű növekedés ismét kibillentett minket a már említett ajánlatkérés-fuvarozó egyensúlyunkból és sok árajánlatkérés ajánlat nélkül merült feledésbe. Az egyensúlyunkat azóta is keressük, de már nem olyan hektukusak a kilengéseink.

Amire a csapatunk joggal lehetett büszke, hogy a befektetőnkkel közösen kialakított mérföldköveinket sikerült bő egy hónappal a vállalt határidőnk előtt teljesíteni, így a küldetésünk további finanszírozása is biztonságban volt. Tudtuk tehát az oldal folyamatos fejlesztését folytatni, és ami talán még fontosabb, új funkciók tervezésén, kisérletezésén törni a fejünket.

Elkészítettünk egy CSR funkciót, melyet egy iterációt követően az idei Q4-ben ismét a felhasználóink elé tárunk majd. Tárgyaltunk a hárombetűs nemzetközi csomagküldő szolgáltatókkal, hogy az adatbázisaikból direkben kapjunk tőlük árakat [a GLS-el már tető alá is hoztuk a megállapodásunkat], illetve az Uber mintájára megterveztünk egy teljesen új modult, mely a fuvarozók munkáját fogja jelentősen megkönnyíteni és az üres raktereikre fog munkát keresni.

Sok szállítás sikeres lebonyolításában voltunk felhasználóink segítéségre, de a legizgalmasabb szállítási feladat egy 10 tonnás vitorlás katamarán Karib-tengerről a Földközi-tenger vizeire való átszállítatása volt. Egy óceáni teherhajó fedélzetére daruzták fel a magánjachtot és majdnem két hétig haladtak vele szigorúan egyirányba a nyiltvizen mire Európa partjainál ismét vízre tették. Az ilyen munkák teszik igazán színessé a munkánkat, de jellemzően bútor, raklapos áru szállítások és költöztetések jelentik a mindennapok kihívásait.

Az elmúlt egy évben több mint 500 fuvarozó csatlakozott hozzánk és több mint ezren versenyeztették őket a másik oldalról. Napról napra új funkciókat tesztelünk és olykor egészen vad ötletekkel is kisérletezünk, hogy egyszer tökéletesre csiszoljuk az üres rakterek és áruk társkeresőjét. Ezen küldetésünkben minden jószándékú észrevételt, ötletet és segítséget örömmel fogadunk.