Expressz csomagküldés: előnyök és lehetőségek

Expressz csomagküldés

Miért érdemes olyan új szolgáltatásokkal bővíteni a palettánkat mint az expressz csomagküldés? Mi jelenleg a legfelkapottabb szállítási mód? Milyen irányba tart a logisztika? Az utóbbi időben az áruszállítás világa jelentős változásokon ment keresztül az előző szállítmányozási korszakokhoz képest. Megnőtt a webáruházak forgalma, fellendült a kishaszongépjárművek iránti kereslet, ami miatt a logisztikai cégek nagyobb százalékban költenek a kishaszongépjármű flottájuk bővítésébe. A házhozszállítás mellett is egyre többen döntenek, márpedig ki ne örülne annak, ha nem kell hosszú sorokban várakoznia a postán vagy egy üzletben?

Ebben a cikkben a felsorolt kérdésekre mind választ adunk, illetve összeszedtük az egyik legfelkapottabb áruszállítási mód, az expressz csomagküldés ismérveit és előnyeit. Segítünk, hogy felhasználóként és vállalkozásként a lehető legjobb futárszolgálat mellett dönthess a jelenlegi piaci trendek és fenntartható logisztikai szempontok alapján!

Mi az expressz csomagküldés?

digitalizáció korában számos változás tapasztalható a korábban megszokott csomagküldési módokban. A modern szállítási folyamatok miatt már kényelmesen, várakozás nélkül rendelhetünk csomagokat otthonunkba akár egy pillanat leforgása alatt. Előfordul azonban, hogy bizonyos határidők kötnek minket a csomag szállításánál (például egy ajándék esetében), és rövidebb idő alatt szeretnénk csomagunkat feladni. A csomagküldő cégek ennek okán létrehozták az expressz szolgáltatást, ami felgyorsította a korábbi csomagküldési folyamatokat.

Az expressz csomagküldés keretében:

  • Rövid, szoros határidőn belül vállalják az áru célba juttatását, akár néhány órán belül meg is kezdheti a cég a csomag kézbesítését.
  • Már aznapi határidővel is kézbesíthetik a csomagod, ami egyre növekvő igény a modern logisztika világában.

Az expressz csomagküldés története egészen a múlt századig nyúlik vissza. Már a ‘70-es, ‘80-as években is egyre növekvő igény volt a kisebb-nagyobb termékek házhozszállítására a fejlettebb társadalmakban. Később, a ‘90-es években a kereskedelmi TV műsorok, majd az elmúlt két évtizedben a webáruházak megjelenésével a futárral történő kézbesítés is a mindennapi életünk részévé vált. Az idő előrehaladtával azonban a házhozszállítási idővel kapcsolatban a vásárlók egyre türelmetlenebbek lettek, illetve a nemzetközi fuvarozás is jóval egyszerűbb lett, mint korábban volt.

Mik az expressz csomagküldés előnyei?

Ahhoz, hogy egy új szolgáltatás sikeres lehessen, mindenképp szükség van  valamilyen korszakalkotó ötletre, amely kiszolgálja az aktuális felhasználói igényeket. Fontos továbbá, hogy az ügyfelek mellett a szolgáltatást nyújtó vállalkozások is profitáljanak a csomag szállításából. Erre egy jó példa a háztól házig szolgálatás, amely egy új fejezetet nyitott meg a logisztikai piacon a webáruházak és a digitális kor időszakában.

Az expressz csomagküldés a közelmúltban forradalmasította a logisztikát: a vevők számára egyre fontosabbá vált a gyors kiszállítás, és ezt felhasználói igényt kiszolgálja ez a szolgáltatás.  Milyen előnyöket biztosít a vállalkozásodnak, haezt a szállítási módot választod?

1. Bizalom, kiszámíthatóság, stabilitás növelése

Azáltal, hogy lakossági ügyfeleid a megrendeléstől számítva gyorsan és időben kézhez kaphatják a rendelésüket, növelheted a vállalkozásba fektetett bizalmat és kiszámíthatóságot. Ha huzamosabb ideig tudsz ilyen szolgáltatást nyújtani az ügyfeleidnek, azzal a cég stabilitását erősítheted meg a konkurenciával szemben.

2. Helyzeti előny a versenytársakkal szemben

Versenytársaiddal szemben és a potenciális ügyfelek szemében helyzeti előnyt jelenthet, ha ugyanazt a terméket gyorsabb kiszállítással tudod kézbesíteni számukra. Ennek oka, hogy az ár mellett a szállítási idő gyorsasága vált az egyik döntő tényezővé.

3. Egyre növekvő vásárlói igény a gyors házhozszállítás iránt

A háztól házig történő szállítások mellett ma már az aznapi, 24 órán belüli szállítási idők is egyre keresettebbek. Néhány nap is soknak számít manapság, mindenki a lehető legrövidebb időn belül szeretné átvenni a megrendelt árukat. Az expressz szolgáltatás berobbanásával pedig lassan már elvárás lesz a 24-48 órán belüli szállítási idő. Természetesen ahhoz, hogy ezt a vállalkozásod úgy tudja teljesíteni, hogy nem áll rendelkezésedre a megfelelő gépjármű flotta, nagyon fontos a megfelelő futárcég kiválasztása.

4. Magasabb elérés, nagyobb elismertség és hűség

Ahogy a vállalkozásod szolgáltatásai egyre magasabb színvonalúvá válnak, például az expressz-, és a háztól házig csomagküldés bevezetésével, az ügyfeleid nagyobb eséllyel fognak melletted dönteni a legközelebbi megrendelésük során is. Azzal, hogy bizalmas ügyfélköröd alakul ki, könnyebben érhetsz el új, potenciális ügyfeleket, mivel a már meglévő ügyfelek ajánlani fogják a szolgáltatásaidat.

5. Új partneri hálózat kialakítása

Ha a kézbesítéshez megfelelő futárszolgálatot sikerül választanod, úgy ez hosszútávú üzleti előnyöket eredményezhet, ami a jövőben gyorsabbá teheti a legújabb logisztikai trendek és szállítási módok bevezetését. Egy megbízható logisztikai partner leveheti a szállítási terhet a vállalkozásod válláról, így több időd jut a termék- és cégfejlesztésre. A megfelelő partner kiválasztásánál fontos szempont lehet az is, hogy vállal-e csomagküldést külföldre.

6. Jövőbemutató szolgáltatások

A céged arculatához leginkább illeszkedő futárszolgálat kiválasztásánál gondolkodj korszakalkotóan! Napjaink erősödő logisztikai trendjeinek tekintetében egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság és a környezetbarát szállítási módok. Próbálj meg olyan logisztikai partnert választani, aki a gyorsaság és hatékonyság mellett a környezetbarát szempontokat is előtérbe helyezi. Ezzel újabb ügyfeleket tudsz szerezni, mivel a klímaváltozás miatt egyre többen szeretnének a gyors opciók mellett, környezetbarát szolgáltatásokat igényelni.

7. Egyéb jó tanácsok

Vállalkozásként érdemes figyelembe venni a fentebb felsorolt szempontokat, amikor az expressz szolgáltatás bevezetésén gondolkodsz. Minden egyes új szolgáltatással, amely követi az aktuális logisztikai trendeket, növelheted a potenciális új felhasználók körét és könnyedén a versenytársaid fölé kerekedhetsz. Fontos kiemelni, hogy a hatékonyság és anyagi szempontok mellett, napjainkban sokkal erősebben jelen vannak a környezetbarát szempontok a logisztikai szektorban és a világpiacon is. A megfelelő futárszolgálat kiválasztása előtt érdemes a már meglévő szolgáltatások újragondolása, áttekintése, mivel minél fenntarthatóbb módon tudsz szolgáltatást nyújtani az ügyfeleidnek, a jövőben annál magasabb elérésed lehet a piacon.

Ha hazai környezetben sikeresen beváltak az új szolgáltatások, és a vállalkozás megfelelő tulajdonságokkal és profillal rendelkezik, akkor érdemes lehet nemzetközi csomagküldéssel más európai országba is csomagokat szállítani. Amennyiben ilyen szándékod lenne a jövőben, hasznos lehet olyan futárszolgálattal partneri szerződést kötni, akik nemzetközi áruszállítást is vállalnak.

Hogyan érdemes csomagküldő szolgálatot választani?

Ahhoz, hogy az expressz csomagküldés vagy egyéb más új logisztikai szolgáltatás bevezetése megfelelően tudjon működni és sikeres lehessen, fontos a számunkra legjobb csomagküldő szolgálat felkutatása. Ehhez a megkeresés előtt, első körben összegezzük az elsődleges céljainkat és igényeinket, így sokkal tudatosabban vághatunk bele az expressz csomagküldést kínáló logisztikai partner megkeresésébe. Ehhez az alábbi kérdések megválaszolásával kerülhetsz közelebb:

A szállítási időre vonatkozóan: Milyen gyorsan szeretném célba juttatni a feladott csomagjaimat?

  • Érdemes a megfelelő futárszolgálat kiválasztása előtt figyelembe venni, hogy átlagosan milyen határidővel szeretném a feladott csomagok kézbesítését kérni. Aznap, 24 órán belül, 28 órán belül, stb.

A csomag méreteire vonatkozóan: Mekkora csomagokat fogok várhatóan feladni?

  • Átlagosan a méret és a súly azok a tényezők, amik befolyásolják a szállítási költségeket.

A rendelkezésre álló anyagi keretre vonatkozóan: Mekkora keret áll rendelkezésemre?

  • Érdemes kijelölni az erre szánt anyagi keretet, majd konkrét árajánlatokat kérni, és összehasonlítani a futárszolgálatok kínálatát.
  • Az egyedi kedvezmények igénylése is jó döntés lehet, ha sikerül mindkét fél számára előnyös ajánlattal előállni.

Folyamatosan érdemes követni a logisztikai piac változásait, ugyanis ez a legjobb mód arra, hogy a versenytársak közül kiemelkedhessen egy vállalat. Az expressz csomagküldés az egyik ilyen lehetőség, amely magasabb szintre emelheti egy vállalat elismertségét és szolgáltatásainak minőségét. Reméljük, hogy a cikkünkben olvasható tanácsok birtokában megfelelően tudod ezt beemelni a saját vállalkozásod életébe, mi pedig a Fuvar.hu-nál szeretnénk továbbra is magas minőségű szolgáltatásainkkal és tanácsokkal segíteni a munkádat! Ha további cikkeket olvasnál logisztikai érdekességekről, tanácsokról, keresd fel a blogunkat!

Szöveg: Reitmesz Kornél, fotó: Pexels